fluminlägg nummer ett

Med en kaotiskt inredning bestående av använda muffinsformar och ett humör upphållet av koffeinkickar söker jag lite desperat inspiration och motivation till att 1. skriva en reflektion om romernas situation i Europa, vilket är ytterst interessant men går tyvärr i ett lite för långsamt tempo eftersom koffeinkickarna endast räcker till ungefär tre meningar innan det krävs påfyllning. 2. Lära mig inse att tiden går och att studentens slutsträcka inte har infunnit sig ännu, i klartext skriv plugglistor istället för festlistor, temalistor och ballistor. 3. Komma på roliga sätt att utnyttja min systers situation som stelopererad kryckfantast (ingen valfri titel från hennes sida må jag tro).
Men jag fick just en liten fundering kring tidsupfattning. Den här bloggen har jag inte blivit uppdaterad på ett ja, låt säga, bra tag. Men det beror ju helt på vad man sätter den i relation till. I jämförelse med hur snabbt och stressat vi lever idag så ligger den ju lite på efterkälken, men eftersom jag föredrar att sätta allting i ett historiskt perspektiv så anser jag nog att den ligger helt okej till. Jag menar, hur långt tid tog det innan man upptäckte att jorden var rund, och hur lång tid tog det innan man färdigställe Bibeln? Ärligt talat tror jag inte att den uppdaterades tre gånger om dagen om vilka out-fits lärjungarna bar eller vart Jesus nya sandaler kom ifrån, man lät nog tiden mogna lite mer i mellan varje gång man fattade pennan. Så det är alltså precis vad jag också gör, låter tiden mogna och hoppas att det dyker upp några intressanta rader där i mellan, och att de då förhoppningsvis landar på något papper eller datorskärm så småningom. Och att jag där någonstans kommer ihåg att jag någon gång skapade en blogg.
Det här är förmodligen det mest flummigaste jag någonsin skrivit, känns som att jag tänker igenom det jag skriver lika snabbt som jag pratar, det vill säga ganska så fort och ganska så otydligt. Men eftersom syster (1, 2 eller 3?) klagade på att det aldrig skrevs något här så måste man ju möta klagomålet och försöka förbättra det. Som tur var ställdes det inga krav på skrivandets kravlité.
Men nu, godnatt världen och godnatt blomjord. Och hej på er underbara frågor om romer, vi ska nog ha en trevlig natt tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0