oj vad lågt, så lågt som dina och mina tankar

Häromdagen så rensade jag vårt kylskåp. Man kan ju fundera på varför man inte har gjort det tidigare. Varför ska jag vänta tills hela köket och nästan hela lägenheten luktar sur ost? Men tog iaf tag i saken, så slängde allt som hade bäst-före-datum för long time ago, och även det som luktade rent av apa.

Men, när det var skurat och rent och till och med lite glansigt så luktade det fortfarande. Fick då för några korta sekunder en bortkopplad hjärna och tänkte om man ska ta och hänga upp en wunderbaum? Eller sputa lite parfym för att dölja lukten? Men inser ju att det vore jädrigt äckligt. Men inser då också att det är som med vissa människor. De sprutar lite parfym för att dölja deras bittra självkänsla och tror att de genom lite parfym kan lukta gott så att de kan må lite bättre. Eller de som lägger hänger upp en wunderbaum i bilen för att dölja att den luktar skunk för att de köpte den svart av en underlig man för en så billig summa så att de skäms.

Senare så märker jag att det inte luktar nått från kylskåpet, utan tydligen från nått rör i köket som måste bytas ut. Det var ju bra, antar jag.

Men gör egentligen de något fel, de som stärker utsidan för att höja insidan? Enda nackdelan är väl att omgivningen märker de så mycket tydligare då, när parfym sprutar utsidan glansig. Eller de som har en wunderbaum i bilen för att de skäms över bilen inte visar det vackraste yttret? Men behöver de egenligen skämas? Förmodligen inte. För alla skäms vi över de småsakerna som vi själva endast ser, omgivningen märker de bara när vi försöker dölja det. Eller?

Men man kan ju både använda parfym och wunderbaum även fast man inte skäms över något, såklart.

Städis gick precis förbi och frågade KK ifall hon skulle klippa hans hår. Det skulle vara en rolig syn tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

ååh jag älskar när du uppdaterar elin, jag blir så glad.



Storgarvade åt ditt tidigare inlägg hahaha!

Jag saknar dig. <3

2010-04-22 @ 19:51:31
URL: http://ieatkids.blogg.se/
Postat av: förresten

HAHA! Alltsåååååååååååååå!! Hur fan lyckas du skriva ett sånt här långt inlägg om att eran kyl luktar!!!!!!?????! Som sagt; - SKAFFA ETT LIIIIIIIIIV



hahahahahhaha, åååh, lilla vännen

2010-04-22 @ 22:43:05
URL: http://tovelaurin.blogg.se/forresten
Postat av: e

Teknik teknik! Men som sagt, säger ju samma sak till dig min lilla vän! Haha

2010-04-23 @ 13:13:39
Postat av: e

Och, saknar dig med Bex!

2010-04-23 @ 13:54:40
Postat av: Elle

haha ;p

2010-05-19 @ 12:54:06
URL: http://elleyeah.blogg.se/
Postat av: Ida

Sv: Det har inte varit än sötnöt! xD Bara inför-programmen :D :D :D

2010-05-23 @ 23:39:49
URL: http://minaminuter.blogg.se/
Postat av: angela

Hejsan! allt bra med dig? :)

Jag har en bloppis på gång nu, så kika gärna in och kolla vad som finns! Finns inte så mycket just nu, men lite i alla fall. Kom precis igång med det. Men som sagt kika gärna in bloppisen! http://angiieyago.blogg.se



Ha det bäst!

2010-05-24 @ 00:22:21
URL: http://angiieyago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0