.

Jag har prövat mig fram, gissat och letat efter något litet hjälpmedel som skulle kunna vara till någon hjälp, som t ex en bok. Men jag fattar fortfarande inte.

Hur spelar man tvärflöjt?

Jag hade bestämt mig för att gå upp tidigt idag och göra något som skulle kunna räknas till nytta. Så jag vaknade typ åtta, uppdragen av mamma som förklarade att jag skulle göra något. Men jag kommer inte ihåg vad eftersom jag var inne i nån slags koma då. Så eftersom jag kände som att sängen var min enda vän för tillfället så gick jag upp och la mig igen.
Vaknade några timmar senare och gick ut och gjorde nytta genom att mata de studsande ulltussarna.
Och helt plötsligt är halva dagen borta och jag har gjort väldigt lite. Aja.

Ska göra ett till försök att få ut något enstaka ljud ur den där flöjten. Inte för att jag tror att man lär sig att spela på en dag, men något ljud ska det väl komma ändå. Det lär ju knappast räknas till nytta men ändå.

Vem bestämmer vad som är till någon mening föresten?


Kommentarer
Postat av: toooove

Det är du som bestämmer det! Och om du känner att det är meningsfullt att spela tvärflöjt, så är det självklart att du ska spela! :)

2009-06-15 @ 16:14:42
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Anna Karin

Hej Elin! Jag råkade hamna på din blogg av en ren slump. Och så läser jag att du vill lära dig spela tvärflöjt, perfekt! :D Till hösten ska jag ju börja utbilda mig till Flöjt-fröken, och då när jag läser att du vill lära dig blir jag ju helt till mig. haha!

Men ja, hur lär man någon nåt över internet? Hmm.. Kankse inte är det lättaste. Men jag kan prova ge dig några små råd iallafall. För det första gäller det ju att få ljud i flöjten, och då tycker jag du ska börja blåsa i bara munstycket, och tänk dig att du blåser i en flaska. luftströmmen ska riktas snett nedåt, och den ska vara varm, och "öppen". sen när du fått ljud där så sätt ihop resten av flöjten och försök igen. sen letar du rätt på en grepptabell och lär dig spela några toner, B, A, G är dom lättaste tonerna. Fråga Lina om hjälp också, lite borde ju sitta kvar ;)

Lycka till och ha det fint! :)

/Anna Karin

2009-06-19 @ 18:47:24
Postat av: Lina

HAHA! har du hittat min gamla tvärflöjt?!? Hälsa de studsande ulltussarna från mig och sega dig upp från sängen:) och jag måste nog göra dig lite besviken ak, det är inte mycket som sitter kvar tyvärr!

2009-06-20 @ 14:30:32
Postat av: Anna Karin

Jag tycker det är perfekt att hon hittat din gamla flöjt. du borde fortsatt lina! ;)

2009-06-21 @ 00:12:21
Postat av: Elin

Jaha ska man blåsa i den... :D Tack för råden, de är verkligen till hjälp! Och det är ju grymt bra att du ska bli flöjt-fröken! Jag kan ju bli din test-elev om du så vill;) Haha!

Och det där med råd från Lina, jag tror inte att hon har någon vidare lust att lära mig, det är liksom bara en känsla jag har! ;)

Och Lina, jag ska hälsa ulltussarna, jag kan skicka över en i mössformat till dig! Haha:)

2009-06-21 @ 20:09:54
Postat av: Anonym

sv: Haha! Ja, tur jag hade solbrillorna med mig säger jag bara! Hahahahah

2009-06-22 @ 13:30:57
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: En Nyman

Tvärflöjt har jag kunnat spela :O

2009-06-24 @ 13:51:42
URL: http://ennyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0