the song of huuuumor

Med två själar från vår underbara musikklass som sitter och spelar piano bakom mig sitter jag och funderar. Obs, för att tydliggöra, tidigare mening innehöll lite ironi. Vår musikklass har världens sämsta sammanhållning och vilka ca 1/3 går att umgås med. Alltså, inte en underbar klass. Men som tur är finns det några riktigt goa typer att umgås med, t ex de två typer som nu sitter myser vid (med?) pianot. 

Ikväll smäller det. Okej, det där var en överdrift. Ikväll kommer vi att skapa skratt (åt oss) och funderingar som "vad fan är det här?" på Stortorget. När vi började med att öva inför den här föreställningen så tänkte jag att det här kan ju bli riktigt bra. Men nu, ja nu vet jag inte riktigt. En lite smakprov på vad den kommer att innehålla kan jag iaf bjuda på, bland annat en kärlekssång på persiska (?) och en flaskorkester. Förmodligen tidernas första flaskorkester som intar Stortorget. Men jaa, vem vet, det kan ju bli värsta succéen. Om så inte så lär det iaf bli roligt!

Mycket av allting den senaste tiden har medfört många funderingar. Till exempel vad ska man göra med livet? Är det meningen att man ska ta överdoser av socker i olika former för att orka engagera sig? Eller tillbringa tiden framför alla dessa youtube-klipp och avlida av skratt? Gaaah, man blir ju nästintill hjärndöd av alla dessa intellegetna funderingar.

Appropå skratt. Om man vill skratta så rekomenderas starkt World tour of SKåne med Johan Glans. Vilken kille. En kväll med denna ger mer mycket mer än en timme på ett oftast kvavt gym.

Alltså. Menar att man skrattar så mycket åt hans skämt att man får träningsvärk, i magen. Precis. Så menade jag.

Har funderat på om det man ska börja med lite bilder denna så ofta uppdaterqde blogg. Hm...
Eller nej förresten, det kan ju bli så ytligt då. Det vill vi ju inte.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så länge du uppdaterar så får du köra bildlöst!

:)

2010-03-03 @ 20:23:16
URL: http://ieatkids.blogg.se/
Postat av: robotave

Vart det flaskorkester? Eller kanske fjaskorkester? Glömde ju fråga hur du gick när jag så snällt vart väckt av din stämma i telefonen. :) Du får gärna ringa och väcka mig jämt. (Och det var ingen ironi i det, bara för att förtydliga)

2010-03-06 @ 23:49:29
URL: http://tovelaurin.blogg.se/forresten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0