en vecka senare

Igår kväll, eller ja igår natt, kl var runt två, så låg jag i min säng och pratade, skrattade och drog dåliga skämt med Hanna som ligger typ vägg i vägg i samma rum (förstod ni?). Med jämna mellanrum så avbryter mamma argt vårt så kallade samtal för att påminna om att vi måste vara tysta eftersom att det finns dom som försöker sova. Anledningen till att vi inte kunde sova, eller iaf jag, var förutom att vi var så trött att vi skrattade och pratade för mycket var att jag var döhungrig. Jag låg där och kände att jag bara måste äta, nu, och det enda jag tänkte på var mat med stort M. Sen så började jag tänka på någon film där en kille får ett stort glas mjölk och ett fat med tre chokladkakor på av sin mamma. Alltså, då.... ja, ni fattar, jag var hungrig så jag kunde inte sova.
Så när jag ligger där i min säng och säger oerhört viktiga och välformulerade meningar om hur hungrig jag är i stil med: "Åååh jag kan inte sova, jag måste äta nu!", så säger Hanna tidernas klyftigaste mening:
"Åååh jag kan inte sova, jag måste raka benen!"
"Öhö VA?!"
Efter det säger hon något ännu klyftigare, men det nämns icke här. För om jag inte skulle ha dött av hunger då (obs, jag orkade verkligen inte gå ner för hela trappan  till köket och äta nått) så var jag definitivt nära att göra det på grund av skratt. Ohohoh! Det skrattet förlängde helt klart livet!
Sen så åt jag en macka och tänkte på ett roligt inlägg från Tjuvlyssnat och sen så somnade jag snabbt.

Kommentarer
Postat av: tove

Skrattar högt åt detta! Hör även ditt härliga asgarv i huvudet! åååh, vi måste ses <3 :D

2010-01-12 @ 20:13:31
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Ida

Hahaha! Hanna har verkligen huvudet på skaft ;) Varför är jag inte förvånad? xD

2010-01-13 @ 20:13:06
URL: http://minaminuter.blogg.se/
Postat av: elin

Hahah, ja vi måste! Woodstock kväll med kladdkaka? När? :) <3 (och tack, det värmde. inte alltid man hör att man har en härligt skratt kan jag tala om)



Och förstår dig Ida, jag blev icke förvånad jag heller... :)

2010-01-14 @ 10:13:57
Postat av: Lina

haha vad ni ar sota!

2010-02-21 @ 08:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0