jul och tankar

Jag sitter nu och lyssnar på finfina låtar av konstigt nog ganska okända Matt Costa, och har två röda ljus bredvid mig i ett hus som ligger i tystnad då de andra har gått och lagt sig. Om det inte vore för att jag fram till klockan fyra idag livnärde mig på kakor och bakverk i raskt takt med kusiner och familj så skulle jag nu ha mått mer än bra. Men sedan begavs det till Gevåg och middag hos Slingers, och även där åt man på i rask takt. Så för stunden ligger formen på noll på en skala ett till tio, speciellt eftersom jag inte har gjort någonting idag när jag inte orkade på grund av gårdagen, Nyårsafton. Det blev inte alls en jättesen "röj" kväll, men man blir ju helt slut för minsta lilla nu på lovet. Men det var en helt okej nyårsafton, först mat med kusinerna och sedan till kompisarna.
Som vanligt är här dålig uppdatering. Men, vad skadar det? Det finns gott om bloggar och andra ställen på nätet där människor uppger tankar, bilder och information om sig själva och andra. Ibland älskar jag det, att bara kunna sitta läsa om allt roligt, hemskt eller underbart som har hänt. Men faktum är att man i princip kan ha hela sitt liv i denna kära burk, vilket ibland kan kännas grymt sorgligt.
Så, dålig uppdatering på bloggen eller facebook är ingen undergång. Tänk vad mycket man ska ha att prata och berätta för varandra nästa gång man ses, eftersom man inte har kunnat tagit reda på det genom facebooks statusuppdatering.
Och, just nu är det något av det mysigaste på hela året: juletid, ett nytt år och lov! Mmhm, we like!

Kommentarer
Postat av: Ida

Men Elin! Facebook är livet och framtiden. Tänk vad skönt att vi egentligen, i princip, aldrig mer behöver ses. Vi kan ju alltid ta det över fejan! ;D

2010-01-10 @ 00:21:33
URL: http://minaminuter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa, okej då... det tänkte jag ju inte på! Tänk vilken bra hörsel jag kommer få liksom när vi aldrig mer behöver ses! Oj oj:)

2010-01-10 @ 23:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0