maskerad eller vad

Höstlovet. Beslutade för att följa med syster tillbaka till Oslo förra helgen när hon var hemma på besök. Så på måndagen tog vi tåget till Tronheim för att sedan åka natttåg till Oslo, och på tisdagsmorgonens tidiga timmar kom vi till Towes och hennes kompisars så kallade kollektiv. Där var vi ett tag innan vi gick ut på stan och för att sedan träffa syster 1...2 ( vem är vem?) som jag sovde sedan sovde hos, i deras så kallade råtthål. Ha ha.

Oslo är en grymt fin stad, och till skillnad från nästan alla andra städer jag varit i så blev man inte less efter att ha varit där en dag. Förutom att det är en aning kaotiskt i stan, enligt mig iaf, med vägar som inte går som vägar och torg som tydligen inte är torg utan just vägar. Så ibland var det nästintill självmordsförsök att gå på stan när man går och dagdrömmer och tror att man är i ödsligheten Hammarstarnd där bilarna inte direkt kommer tätt efter varandra, och där det verkligen inte finns nån tunnelbana som kommer dundrandes. Men förmodligen är det väl en själv som må ta och lära sig att det finns något som heter trafik, och att träna upp sitt lokalsinne så att det blir bättre än en guldfisks vore nog något att lägga tid på.

Och appropå lokalsinne, jag gick vilse, rejält vilse. Hamnade på nån gata som jag inte tror räknas till den tryggare delen av stan, men efter att jag hade frågat x antal personer efter vägen (förstod inte vad hälften av dom sa, måste verkligen börja lära mig att förstå norska) och en promenad som förmodligen hade förstört en stegräknare så hittade jag tillbaka civilisationen och såg förmodligen inte ut som en vilsen och förvirrad turist längre, vilket jag var men ändå.

Men jag gillade Oslo, kände att det var grymt skönt att få åka bort rensa skallen ett par dagar, inte för att om jag vet om jag har så mycket mindre i huvudet nu, men jaja.

Nu ska jag väl förmodligen fixa min maskeraddräkt inför kvällen, eller bara om jag kommer in till stan förresten... Har inte nån större lust att springa runt på Hammarns alla maskeradfester (läs:inga) som den lilla insekt jag ska vara.


Kommentarer
Postat av: syster nr 1!

det heter sov, inte sovde. tunnelbanorna går UNDER jorden, så dom lär väl i alla fall inte ha kommit dundrade när du försökte korsa gatorna. men kanske trikken (spårvagnen). och hmr,hm, RÅTTHÅL?? jag tycker att vårt rum var väldigt fint...ibland i alla fall... och vad om vårat hav av krypin till sängar?? var det inte mysigt så säg:)

2009-11-03 @ 12:54:46
Postat av: Anonym

HAHAA,om du säg så:) Och råtthål, det var du som sa det... och den meningen var skriven för att provocera dig! ha ha

2009-11-05 @ 08:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0