sex minuter gör skillnad

En kompis skriver en blogg on hennes bror, vilket jag tycker verkar grymt kul. När jag fick veta det första gången blev jag lite inspirerad, jag har ju som några syskon som man skulle kunna skriva om...

Men vem av dem vore det bäst att skriva om då? Efter att ha konstaterat att två bor långt bort och jag endast träffar dom ibland, och vår kära bror (som skulle vara grymt kul att ironisera lite över) träffar jag bara på helgerna, så är det bara kära tvilling kvar.

Hanna är sex minuter äldre än mig, vilket man har fått höra sedan barnsben. Dessa sex minter har hon som alltid dragit nytta av kan man säga (utan att hon egentligen har tänkt det tror jag). Från att vi var små och gick hos dagmamman och då hon kunde peka på min tröja och säga att den skulle hon ha, och jag gav lydigt den till henne som hon sa, så har jag oftast varit den som hamnat i underläge.
Tror att jag (tror, jag vet) är den lite mesigare när det gäller och Hanna den lite tvärtemot, som inte direkt backar undan för lite käftbråk eller liknande. Alltså, hon kan ha ett litet "bitchbeteende" ibland, med eller utan så kallad påfriskningsdryck. Nu låter det som att Hanna är värsta, ja något, men de som känner henne fattar vad jag menar.
Jag har nog förmodligen uppfattats som tidsplaneraren och den ordningssamme av oss vilket förmodligen även syntes i skolan lite grann, men kan ju med säkerhet tala om att jag inte är den smarte av oss. Hon är betydligt smartare än, ja hon är smart. Men, till skolan, hon har nog inte samma tålamod som vissa lärare kräver (läs: Birger) så det har kanske inte synts så mycket, typ. Och en viss lathet spelar väl även in på det, att hon inte visar sin smarthet menar jag, haha (låter som jag verkligen trycker ner henne nu, det gör jag ju verkligen inte... haha eller JO).

Idag är det liksom lite ombytta roller, jag har lyckligtvis någon form av äganderätt på hennes kläder och tidsplanneringen är också lite ombytt, eller kanske inte, det är nog fifty fifty på det.

Men tråkigt nog så är man fortfarande i underläge.

Fortsättning följer.

Alltsåååå, jag kommer på värsta roliga grejerna jag kan skriva... men ska nog börja lite mjukt och inte dra på alltför mycket (det här inlägget blev faktiskt lite snällt, faktiskt).


Kommentarer
Postat av: rebecca

HAHAHHAA VART ÄR GILLA KNAPPEN HÄR?! XD

2009-11-08 @ 11:34:45
Postat av: tove

hahahaha, håller med becca! Och du, när skaffade familjen Johnson tidsplanering? hahahahahahha

2009-11-08 @ 12:20:44
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: elin

Haha men va?! Tidsplanering är vår familjs motto! :D

2009-11-08 @ 18:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0