efter dummast?

Någon av de senaste dagarna (har inte nog med minne att komma ihåg vilken) så fastnade jag med papper och penna igen, men det kan inte räknas som att jag "ritade" för det var verkligen ingen tanke bakom så det får nog helt enkelt räknas som en telefonkladd. Och dum som jag var så tog jag inte ett redan använt papper, och jag som tyckte jag var så duktig eftersom jag trodde att jag hade gjort det till en vana att ta ett redan använt, men nej, det hade jag tydligen inte gjort. Men iaf, efter en stund i min egna lilla värld så hade jag kladdat fram diverse saker på papperet, bland annat så hade jag ritat grönsaker, ja så ofta ser jag grönsaker i detta hus så att det blir som en "reflex" att rita dom, ja då är det illa. Men, sen så började jag tänka och kom på värsta bra sakerna (tyckte jag iaf, men man kan tycka mycket saker när man är som en nedsövd zombie på kvällen). Jag ritade ett streck mitt över papperet och ritade olika saker på varje sida om strecket, mm konstnärligt va? Men till slut så hade jag ritat bland annat en sko som det stod MAID IN CHINA på, en enormt fet kvinna utanför ett gym, en lång rad med människor som köade till en enorm bönplanta och människor som bar olika slags ställningar på ryggen med olika mycket pengar på. Och sist så skrev jag Rika världen och Fattiga världen på var sin sida om strecket. Och sen så började jag fundera över hur jag kunde tro att det var en tanke bakom det? Hm, ett gott skratt. Men började sen tänka lite mer och tänkte att det måste ju finnas nån logik i det och tänkte då glatt att ja men det där kan ju "betyda" -ingen skuldavskrivning där inte och det där kan ju faktiskt betyda... Eller nej. Det där papperet går ju direkt till pappersinsamlingen, slöseri. Man blir ju förvånad över hur dum man kan vara, eller kanske inte.
Dum blondin i tunn förpackning

Jag irriterrar mig grymt på att det redan har kommit snö. Innan så var man glad för ingenting i en vecka för att det hade kommit snö, men nu. Nu känns det bara för tidigt, det känns som att varje årstid har blivit en vecka lång. Hösten har bara runnit iväg, man hann knappt lägga märke till att löven ändrade färg innan dom var borta. Vilket jag inte gillar, jag gillar hösten. Plus att innan så hade det bara kännts "mysigt" när det blev lite mörkt och kallt, men nu så tänker man bara åh varför måste det vara så kallt? Och det är som bara nån minusgrad. Förstår verkligen när många säger "det är så lätt att gå vilse i mörkret", för det är det verkligen. Om man känner sig ensam när det är ljust ute så är det väl ingenting jämfört vad man känner sig när det enda man ser när man tittar ut genom fönstret är, ingenting. Vad knäppt allting är, känns som att man "känner" mindre för varje år som går, precis som den där känslan när man låg i sängen kvällen innan julafton och var jättepirrig och aldrig kunde somna. Den känslan är som borta. Ibland så skulle man ha velar stannat kvar vid åldern sju år, okej även fast man ibland inte känner sig så mycket äldre och inte beter sig det heller men ändå.
Äh, slutklagat, jädrans tur att det inte är vinter och mörkt hela tiden iaf, då skulle nog hälften av befolkningen hamnat på sjukhuset för brist på D-vitamin och andra hälften för depression (omoget skrivet och säkert inte sant heller).

Eller smartas vore ju nog att göra som igelkottarna att gå i ide, smarta djur. De kom som på de när de skapades och vi kom på det några tusen år senare -VI kanske ska ta det lite lugnt och vila lite, typ några månader (tror väldigt många skulle behöva det).

Nu vet jag vad jag ska svara nästa gång nån frågar vilket djur jag skulle vilja vara- En igelkott, smart och med snygga taggar.

Förvånad igen över hur dum jag kan va, omoget inlägg.
 
Bästa tiden på dygnet att skriva är på kvällen när man är trött - För trött för att orka tänka på vad man skrev och för trött för att orka ändra. Vilket jag har gjort nu men ändå.

Kommentarer
Postat av: Becca

gick du på den där tömkörningen?

2008-10-28 @ 23:03:55
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: Optimistiska Tove

"en lång rad med människor som köade till en enorm bönplanta"

HAHAHAHHAAHHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA JAG DÖR! jag vill se den där teckningen så släng den för bövelen inte!!!!!!



sv; det gamla vanliga dampet! inget som inte går över :)

men tack för omtanken! det där inlägget åker nog ner i pappersinsamlingen, ha ha

2008-10-29 @ 01:04:32
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Christine

"en lång rad med människor som köade till en enorm bönplanta"



Älskade den jag med!!! kan bara föreställa mig hur den ser ut :D

2008-10-29 @ 16:44:31
Postat av: Anonym

haha, jadu! jag ska genast kolla upp det! kanske beror på vad man skrivit i inlägget? :s jag hade ju skrivit en massa omoget brutalt skit - så det är nog hårdplats? eller vad tror du?



och elin, elin, elin... jag saknar dig, kan vi inte vara med varandra typ imorgon eller ngt och sitta ute halva natten och frysa röven av oss och fundera över livets mening. :) det vore så mys!!

<3

2008-10-29 @ 22:48:30
URL: http://tovelaurin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0