viljan att förstå

Många människor är verkligen som Aftonbladet eller Expressen: De bryr sig bara om det ytliga och de "stora" sakerna men inget mer. De lägger som inte ner tid och ork på att förstå anledningarna och sambandet, endast bara " ooh" detaljer men inget, varför blev det så? Men mest av allt, man bryr sig bara till en viss del, och om det inte är något som intresserar en och man inte ens vill försöka att förstå från början då bryr man sig inte om att försöka förstå sen heller (konstig mening). Eller ehm, många är väl som Aftonbladet eller Expressen läsare.

Det är iaf det intryck jag har fått av sånna tidningar, och tyvär då vissa människor.

Eller, jag vet inte. Som sagt, ta allt med en nypa salt. Tankar är väl inte förbjudna, inte här iaf.

Följde med på en förläsning igår om genmodifierade grödor. Man var som ett ilsket utropstecken och ett frågandes frågetecken efteråt. Men många stjärnor till de som pratade, det var bra.

Idag har det varit en snöig dag med mycket snö (vilket nog det flesta har ägnat en tanke åt men ändå), vilket man blir glad av. Hugo lyckades övertala mig att åka tefat med honom, ochär det en fin, snöig dag.
Och, jag har haft musik i skallen typ hela dagen, tänkt på  vad som är bra musik och mindre bra musik. Hm, beror nog på att det snöade det med. (nu tror väl folk att jag är världens tråkmåns som aldrig lyssnar på musik, men det jag menade var att jag har tänkt över musik, varför det är si och så. Och så brukar det inte direkt vara varje dag) Förmodligen blev ingen smartare av det där, och får väl skriva som Tove att "mina inlägg blir tråkigare och tråkigare för varje gång". Äsch, det där gjorde det hela ännu tråkigare. Och jag gör bara så att blir tråkigare för ju mer jag skriver, suck.

Kommentarer
Postat av: tråkiga tove

I brist på annat, så ja? Varför inte? Det får bli en sådan lista ikväll, ja.



Jag förstår inte riktigt vad det är för övning du menar? Inte heller vilka personer eller vilket tillfälle, du får förklara det där närmare.



Du ska inte på träningen i morgon (söndag?) förresten?

Ring mig vafan! :)

2008-11-15 @ 23:02:54
URL: http://tovelaurin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0