gammalt är sällsynt

Om jag hade nått att säga till om så skulle det bara vara lagligt att sälja LP-skivor, alltså inga vanliga CD-skivor, inga kassetband och absolut ingen nerladdning. Då har jag sagt mitt, och det gör ingen skillnad, suck.
Jag menar, LP-skivor är grymt mycket snyggare än allt annat, och även fast det kanske är billigast och lättast att ladda ner musik så slutar det ju bara med att alla mysiga skivaffärer läggs ner (lätt för mig att säga som inte laddar ner då men ändå). Det känns som att det är mycket mer känsla bakom ett LP-fodral än en vanlig plastskiva till fodral. Okej, en ganska stor nackdel är väl att dom inte direkt är så små men man kan ju bara ha dom för att dom är snygga... Okej, då är det ju ingen mening att ha själva skivan, där sa jag emot mig själv.

Men det kan ju också bero på att dom är gamla, man använder dom ju inte direkt idag, och allt gammalt är ju offtast lite "colare" bara för att det är just gammalt. Det blir lite såhär who över sånt, gamla saker, eftersom många gånger så fanns dom sakerna långt innan man själv var påtänkt. Och så sitter man och tänker på hur det skulle vara att leva på 70-talet eller 50-talet. Drömmarn. Som alltid när man ser nån film från något årtionde så blir man helsäker på att man "hör hemma på 50-talet" och nästa film man ser så tror man att det är 80-talet (inte för att jag förstod vad det hade med saken att göra). Hm, det är nog det som är själva grejen, att eftersom man inte använder LP-skivor idag (så ofta) så tänker man på hur det skulle va om man gjorde det. Men ifall man hade det idag då skulle det inte vara lika coolt, så när man tänker efter så är det nog bäst att dom är just gamla och "sällsynta" för det är nog just det som gör att man så gärna vill ha dom. Men också för att dom är så snygga. Det mesta kommer ju tillbaks, så då är det ju inte så sällsynt längre.
Det är nog kanske bäst att vi inte har dom idag då trots allt.

Snacka om att tänka högt.

Ingen utklädnad denna halloween, men det blev ju bra ändå. Och jag får väl erkänna att jag är världens mes när det gäller skräckfilmer, men det måste ju finnas någon sån med.

Kommentarer
Postat av: tove

anledningen till att jag laddar ner, är för att det är sjukt dyrt med skivor! tyvärr. och jag vill kunna njuta av all ljuvmusik utan att behöva gå klädlös.



och jag lyssnar mycket mer på LP skivor än på CD. vi har ju nästan bara LP, senaste skivan jag köpte var faktiskt en LP, som jag tyvärr inte lyssnat på än då. :s

2008-11-02 @ 01:10:53
URL: http://tovelaurin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0