en lycka?

Häromdan så fixade vi (mamma, inte jag) vår TV. Alltså så fixade hon så att någon/några kommer bli fast framför en burk i fortsättningen. Denna burk är som en magnet, den drar saker till sig och sen blir det ett jädrans jobb att ta sig därifrån.

Och det, vet inte om jag ska säga konstiga, var att först blev både jag och mamma lite glad men sen så, nej då bara sucka vi och nja, ska vi strunta i det... Men då kom mina syskon och blev glad för en vecka framåt och började se på en film, som man självklart sen gjorde de sällskap med. Suck.

Idéen med en "vit vecka" i vårt hus tyckte nästan ingen om när man bytte till att alla var tvungna att ha en sån digitalbox. Men sen så, attans vad skönt det är utan TV. Det upptäckte jag nu, typ ett och halvt år utan TV, i vårt hus.
Jag har inte bestämt mig än om jag gillar det eller inte. Eller, nog det förstnämda.

Vad jag gnäller, tänk på de som inte har någon TV, stackars dem.  (jag avundas dem, även fast de nog inte valt det själv men ändå)

Längst ner på stegen, i alla katogorier.


Kommentarer
Postat av: tove

Det är skit skönt utan TV, eller egentligen, det är kanalerna man "inte" vill ha. Själva TV:n är ju praktisk om man ska kolla film och dyl :)

2008-11-12 @ 20:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0