allt och ingenting, och lite jul

Puh, jullov, behövligt. Och en tid av att sova, slappa och lite för mycket ätande av allt, vilket oftast inte är av det nyttigaste slaget, är att vänta. Men ändå, det känns som att det är halva syftet med julen, ta´t lugnt och må gott! (tyvär så blir det ju kanske lite för mycket av det goda för en del, och tyvär så blir/är det raka motsatsen för andra, och så är det väl i vår så icke rättvis värld). Hm ja, så var det med det. 

Jag har kommit tillbaks till lite av min nördperiod, vilket betyder för mycket av läsande och nyheter, typ. Den senaste tiden så har jag inte läst lika mycket, på grund av att tiden inte finns, sorgligt. Men nu så är jag lite halvt tillbaks, häromkvällen så fastnade jag vid datorn vid nån sida med nyheter med Oasis dunkades i hörlurarna (har rabblat upp listan med skivor som jag vill ha i julklapp x antal gånger för mina föräldrar, däribland Oasis, tror dock inte att det var i deras intresse att lägga det på minnet). Men iaf, efter att jag hade tittat på nått resereportage och sa att jag tyckte att vi skulle åka till diverse olika ställen så berättade pappa att man hade hittat ca tusen nya djurarter längs Mekongfloden i typ bara i år och däribland världens största spindel, som var tre decimeter stor! Uuhh, kalla kårar. Efter det så föreslog pappa att vi kunde åka dit och typ paddla kanot, jag gav ett tvärt nej till svars. Tack och lov för Sverige, inga skrämmande djur här, förutom typ älgar, eller haha näe.
Men näe nu får jag skärpa mig, man kan ju vara kvar här hela livet bara på grund av några små otäcka djur (men håll med om att tre decimeter är stort ändå?).
Äh, slutklagat. Vi har ju ändå en jädrans tur som bor här, listan med hemskheter som kan/händer här är inte lång, som tur är. Vi har ju klappar och ett på tok för långt julbort som väntar på oss, bättre borde det ju inte kunna bli, hrm höhö.

Och just, pepparkakorna som vi bakade förra veckan (det finns några kvar på grund av att de blev utsatta för en liten för stor dos värme) blev något av ett konstverk. Ciccans figur blev förvånansvärt bra efter en så lång stund i ugnen, då man ser alla de detaljer som hon gjorde. Det ser ut som att figuren, vilken är en tjej tror jag, har ett extremt söndersolat ansikte, då det var just den delen som fick, hm, mest färg. Bara ifall ni ville veta (eller ni som var med kan ju läsa det, eftersom der förmodligen är helt ointressant för alla andra, och nog för er med men ändå).
 
Blir väl ett The End som slut här, eftersom det blev ett för långt inlägg utan betydelse och därmed så blir det inget bra slut heller.

Kommentarer
Postat av: becca!

riktigt långt inlägg du:D

fy fan vad bra du var igår nörd <3333

2008-12-19 @ 09:31:06
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: becca

ja men självklart hahahah:D

2008-12-19 @ 09:44:41
Postat av: the tove

Jag har stor käft, och jag är stolt över det! som du borde vara stolt över hur sjukt bra du är på att sjunga! Och jag säger det inte för att vi är kompisar osvosvosvosv.. Utan för att du verkligen var så sjukt bra! Rös i hela kroppen! Och lyssnar på bra musik, (bra band kan ha dåliga sångare också, haha, Det där var INTE en pik mot dig.) och du KAN sjunga Elin! Det var så vackert så jag dör! Nej, inte dör. Men helt seriöst satt jag och gapade hela tiden och fattade inte vad det var frågan om.



Trodde ju nästan att det var playback. ;) närå! :D

Men helt ärligt Elin, du var as bra! Du kan verkligen sjunga, så bli inte blyg. Sjung, sjung, sjung!!!!! (Lär dig några country låtar så kan du komma till Saloon i vår när vi har vårat där ;) :D)







Och du åker ingenstans utan mig, och vi ska då fan ingenstans där det finns tre decimenter spindlar! FY OCH TVI



Detta vart typ ett blogginlägg i sig, men shit the same :D

2008-12-19 @ 10:32:16
URL: http://tovelaurin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0