Försök att göra en insats.

Eftersom vi var ledig igår så åkte jag in till stan. Skulle försöka hitta presenter till mina systrar, och som vanligt var jag ute i god tid, eller så inte. Men ja, med min dålig fantasi så hittade jag present till båda- nöjd:) Sedan så träffa jag Towe, min syster, tur det för jag höll på hungra ihjäl och tråka ihjäl. Sen så gick jag och träffa Tove och Elin. Elin hade missat bussen så då satt vi och höll henne sällskap tills nästa buss kom. Sen så gick Tove och jag och handla för vi skulle hem till henne och göra paj. Och som tur va så hade min pappa tvingat mig att göra pajdeg kvällen innan (ska man göra mat så ska man göra det riktigt, enligt honom) så då behövde vi ju inte göra nån deg. Vi hade tänkt att vi skulle gå och köpa en milkshake på donken efteråt men till vår lycka så bjöd dom på gräddtårta och kiwi på affären så då tjänade vi ju en tia var (Toves prat om hur lite pengar studenter har satte sina spår). OCH eftersom pappa sa den lilla meningen "Gör en insats för miljön!" x antal gånger kvällen innan så hade jag med mig sallad och lök (jag kände mig som värsta lantisen) så då slapp vi ju köpa det. Och istället för att sitta inne och läsa DN och klaga på alla knäppa politiker och tycka synd om världen så gick jag till och med upp extra tidigt för att plocka bönor! Så då hade jag ju gjort några fler insatser för miljön (så lätt är jag att övertala, till och med på morgonen, vilket min pappa har märkt). Aja, vår paj blev faktiskt riktigt god, vilket man inte kunnat tro (syftade inte på dig Tove). Och Tove hade tvättstuga igår kväll med, tur att hon inte hade förväntats sig nån bra hjälp från mig, hrm. Aja, kul dag och internskämt som ingen fattar- farmors soppa och en gul madrass. Försök lista ut vad det handlade om.... näe, förstod väl det:)

Ha de bra!


Kommentarer
Postat av: koka soppa till farmor av en gul madrass? .. eller vänta?

hahahahhah! jävla jävel! det där måste vi göra om ! lätt!

saknar dig redan jävla korv!

2008-08-31 @ 01:25:42
URL: http://tovelaurin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0